Széles MakAdám Út Kft.

Budapesten és országosan!

Kapcsolat

Széles MakAdam út Kft.

1027. Budapest
Bem József utca 9. Földszint 10.
E-mail:
iroda@budapestepitok.hu
Web:
www.budapestepitok.hu 
Telefon:
+36-70/770-3547

Képek






Aszfaltozás Budapesten

Cégünk a legtöbb aszfaltozási és útépítési megrendeléseit Budapest és környékéről kapja. Ezért tartjuk Budapestet a legfontosabb területnek, mivel hetente több felkérés érkezik aszfaltozásra. Legyen szó hengerelt aszfaltról, mart aszfaltról, netán öntött aszfaltról, mindig a határidők pontos betartásával készítjük el munkáinkat. Ezeket a feladatokat természetesen a megrendelő igényének megfelelően készítjük el. Aszfaltozást Budapesten már 1 m2-től is tudunk vállalni, de inkább nagyobb beruházásokra vagyunk berendezkedve. Ettől függetlenül a magánszemélyek, cégek és önkormányzatok kisebb megrendeléseit is komolyan vesszük.


Aszfaltozást vállalunk Budapest összes kerületében és külvárosában, már 1 m2-től akár több ezer m2-ig. Aszfaltozás, útépítés, kátyúzás, mart aszfaltozás Budapesten az alapoktól a befejezésig.

Hívjon a +36-70/770-3547 -as számon és rendelje meg még ma az aszfaltozást.

Az aszfaltról

Az aszfaltot alapvetően két nagy kategóriába lehet sorolni:
Legelterjedtebb az úgynevezett hengerelt aszfalt, amit kézi vagy gépi terítéssel dolgoznak be. Különböző szemcsenagyságú hengerelt aszfaltból építik az utakat, az autópályákat és egyre gyakrabban már a járdákat is. Fő előnye az öntött aszfalttal szemben, hogy gyorsan és gazdaságosan lehet beépíteni, illetve nem lágyul a napsütés hatására. A hengerelt aszfalt egyre elterjedtebb napjainkban, telephelyek aszfaltozására, sporpályák , iskolák udvarainak aszfaltozására kiválóan alkalmas, pompás burkolatok készíthetők belőle.

Az aszfalt bitumen kötőanyagú, természetes és mesterséges adalékanyagokat, kőzúzalékot, homokot, illetve mészkőlisztet tartalmazó építőanyag. Az aszfaltot elsősorban közutak hajlékony és félmerev pályaszerkezetének készítéséhez, valamint a talajvizek elleni védelemre, védőrétegként alkalmazzák az építőiparban.

Bitumen

A bitumen a kőolaj lepárlásából visszanyert, sötét színű szénhidrogénelegy. Kisebb mennyiségben természetes állapotban is megtalálható, ilyenkor az – általában bányászott – anyakőzetből a bitument kioldják vagy kiolvasztják. Az útépítés számára megfelelő bitumenek jó bevonó képességűek, a hőmérsékleti szélsőségeknek jól ellenállnak és lassan öregednek. Az előállítás szempontjából megkülönböztetünk meleg-, félmeleg- és hideg eljárással készített bitument. A meleg eljárással készített útibitument felhasználásakor magas hőmérsékletre hevítik. A félmeleg eljárásnál a bitument olajos hígítás mellett, alacsonyabb hőmérsékleten készítik, ezt hívják olajjal hígított bitumennek. A melegítés nélküli, hideg eljárásnál a bitument emulgeáló szer segítségével vízzel keverik, emulziót készítenek.

Adalékanyagok

Az aszfalt adalékanyaga elsősorban zúzott vulkanikus eredetű kőanyag és homok. Az aszfaltok készítésénél sokszor alkalmaznak segédanyagként úgynevezett fillert, igen apró szemnagyságú mészkőlisztet, homoklisztet.

Aszfaltburkolatok

  • Tömör aszfaltbeton
  • Érdesített homokaszfalt 
  • Öntött aszfaltburkolat 
  • Drénaszfalt 
  • Masztixaszfalt 
  • Utántömörödő burkolatok 
  • Felületi bevonat

Aszfalt burkolatú udvar készítése 

Első lépés a rendelkezésre álló hely alapján eldönteni, hogy gépi terítésre van-e lehetőség, illetve van-e rá szükség. Nagyobb felületet esetén (pl. legalább 3 m széles és legalább 200 m2) lehet gazdaságos a gépi terítés. Ezután tervezzük meg a burkolat alakját. Gépi terítésre egyszerűbb alakzatot tervezzünk, kézzel bonyolultabb alakot is képezhetünk.

Meg kell válasszuk az aszfalt burkolat fajtáját, típusát és ehhez kell igazítanunk az alapréteget, a várható terhelést is figyelembe véve. A fentiek szerint meleg aszfalt alá tehetünk beton (vagy cementstabilizáció) alapot és behengerelt zúzottkőalapot is. Mart aszfalt és hideg aszfalt alá zúzottkövet ajánlatos teríteni, jól hengerezve. Minimális terhelésre (személygépkocsi) sem ajánlott 15 cm-nél vékonyabb alapot tenni, valamint az alap alá célszerű mintegy 10 cm homokos kavics (sóder) talajjavító is (kivéve, ha az altalajunk is homokos jellegű). Meleg aszfaltot minimum 4 cm vastagon teríthetünk, a hideg aszfaltot érdemes 5-10 cm-ben építeni, a mart aszfaltot pedig nem jó 8 cm-nél kisebb vastagságban bedolgozni. Fentiek alapján tudjuk kiszámítani a tervezett szerkezet összvastagságát (ami elvileg legalább 20-30 cm). Ilyen mélységű tükröt kell vágnunk, biztosítanunk a pályaszerkezetünknek.


Hideg aszfalt burkolat

A hidegaszfalt egy előre megkevert és tárolható aszfaltanyag. Leggyakoribb felhasználási területe a téli útkarbantartás. November végétől február végéig nehéz meleg aszfaltot beszerezni, ebben az időszakban a közútkezelők a kialakuló hibákat rendszerint hideg aszfalttal javítják ideiglenesen. Kis terhelésű utak burkolására is alkalmas, korlátozottan. Udvarok burkolása is lehetséges hideg aszfalttal, a mart aszfalthoz hasonlóan itt is figyelembe kell venni a megmaradó képlékenységet, alapnak célszerű kb. 15 cm behengerelt zúzottkövet alkalmazni. Rossz időben is bedolgozható és nem feltétlenül szükséges felületi bevonat a tetejére (de az élettartamát növeli). A hideg aszfalt kézzel is jól teríthető és kisebb eszközzel is tömöríthető (pl. lapvibrátor).

Hengerelt aszfalt




Mart aszfalt burkolat

Egyszerűbb aszfaltburkolatot készíthetünk mart aszfaltból. Az utak fenntartása, felújítása során a mai technológia szerint a régi, javításra szoruló aszfalt egy részét felmarják. Evvel egy jól kezelhető, kő és bitumentartalmú darálmány keletkezik. Figyelmes szállítás és tárolás mellett használható tisztaságú marad az anyag. A közútkezelők a felmart aszfaltanyag egy részét újrahasznosítják a fenntartási munkák során, de rendszerint marad értékesíthető mennyiség is. A keletkezési helytől, a kezelő eljárásrendjétől függően elvileg lehet vásárolni ebből, kisebb-nagyobb adminisztrációval. Magánszemélynek bonyolult, önkormányzatok, vállalkozók valamivel rövidebb úton juthatnak hozzá. Kedvezőbb áron tudunk burkolatot készíteni a mart aszfaltból, mint melegaszfalt keverékből, de természetesen kevésbé tartós is lesz. A mart aszfalt alá minimum 15 cm tömörített zúzott kő alapot kell építeni. A behengerelt mart aszfalt tetejére pedig egy úgynevezett „felületi bevonatot” ajánlatos készíteni, hogy a felület ne bomoljon meg idő előtt. Ez egy bitumen emulzió permetezés utáni finom zuzalék szórás és behengerlés gyakorlatilag. Mart aszfaltos burkolatot lehetőleg csak személygépkocsi terhelésre építsünk. Könnyen károsodik a felület, ha gyakori kanyarodás, megfordulás, fékezés éri. Nagyon lényeges a megtámasztás, mivel bizonyos mértékig képlékeny marad a szerkezet, tehát ha nem építmény határolja, akkor beton vagy díszkő szegélyt érdemes mellé építeni. Csak nyáron célszerű készíteni, hogy magasabb hőmérsékleten összeálljon a bedolgozott anyag.

Mart aszfalt






ÖNTÖTT ASZFALT

Régebben járdákon, városi utcákban sokat alkalmazott, egy vontatott szerkezetben (masztikátorban) munkahelyen kevert (főzött) melegaszfalt fajta, mely nagy bitumentartalma és finom szemszerkezete következtében kézzel jól teríthető, jól szigetelő, tömörítést nem igénylő anyag. Hátrányos tulajdonsága, hogy melegben lágyul, deformálódik, valamint drágább, mint a keverőtelepi melegaszfalt. Bedolgozási előnyei miatt alkalmas lenne udvarok burkolására, de magas ára, deformációs hajlama és a masztikátorban keverés hátránya miatt visszaszorulóban lévő technológia. Ott alkalmazzák még -egyre ritkábban-, ahol kiváló szigetelő tulajdonságára van szükség (pl. hidakon, de ott is van már helyettesítő technológia).


Ön előtt a feladat, hogy aszfaltot és aszfaltozó céget válasszon?

Miért érdemes öntött aszfaltban gondolkodnia?

Ha fontos az Ön számára, hogy szigetelt legyen az aszfalttal borított felület és a vizet legfeljebb inni szereti, de semmiképp nem az aszfaltozott felületen- akkor Önnek is az öntött aszfaltban érdemes gondolkodnia.

Ön is úgy gondolja, hogy ha aszfaltozás, akkor az legyen időtálló?

Az öntött aszfalt jó szigetelő tulajdonságából adódóan nem fagy ebből adódik tartóssága. A 10% bitumen tartalom garantálja ezt a pozitív tulajdonságot, ezért ha Ön nem az alkalmi kapcsolatok híve még az aszfaltozásban sem, akkor az öntött aszfalt mellett ismét van egy érve.

Mire lehet használni?

Elsősorban járdák, kisebb kapubejárók, garázsok, és a sportpályák aszfaltfelületeinek kialakításához ajánljuk. A technológiából adódóan nagy, azaz milliméteres pontossággal, tudunk dolgozni ezért a minőségében valóban igényes kialakítását garantáljuk.

Ezentúl érdesített és érdesítés nélküli aszfalt kialakításával tudjuk tovább növelni az Ön felületének funkcionális előnyeit.

Szigetelő és sima, egyenletes felületkialakítás– de hogyan?

Az aszfalt gyártó és keverő telephelyünkön elkészítjük az aszfaltot. Speciális szállító autókkal rendelkezünk, hisz csak ilyen módon lehet, akár több napon keresztül is megfelelő minőséget garantálva az aszfaltot a munka helyszínére szállítani és ott precízen eldolgozni– állandó 220 fokon tartva az anyagot.

Az aszfaltot a szállítás után egy hidraulikus ajtó segítségével talicskába és onnan közvetlenül a munkafelületre juttatjuk- mindezt kizárólag kézi erővel, un. simítófával végezzük. Mintegy 90% -ban ennek köszönhető a különlegesen pozitív tulajdonságokkal rendelkező felület.

A aszfaltfelületen későbbi funkcióitól függően zúzalék adagolásával igény szerint érdesítést végzünk, majd kézi fahengerrel a ún. darázsfészkeket eltávolítjuk és végül a munkát átadjuk.

Melyek az öntött aszfaltos felületkialakítás hátrányai, amivel számolni érdemes?

A hengerelt aszfalthoz képest költségesebb a kialakításából adódó technológia és a súllyal terhelhetőse miatt- hisz ebben az esetben több rétegű felületkialakításra van szükség, azonban a mihez képest itt is fontos kérdés, hisz hosszútávon az öntöttben  érdemes gondolkodni.

„ Ez az a felület, ahol millió cipő sarok nyom látható?”

Tapasztalataink alapján nem valós hátrány az öntött aszfaltos felületek ilyen deformálódása, ezen ellenérv mögött, még ha szakértőnek tűnő állítja is más indokokat kell feltételeznünk. Valójában a bitumenes felületképzésnél a nyári melegben fordul ez elő.

Azonban például az általunk épített járda csupán 10 %-ban tartalmaz bitument, állandó szilárdságát pedig kavicsos adalékkal biztosítjuk.

Szeretne járdát építeni- hol gyártanak öntött aszfaltot?

Mivel az előállítás szigorú szabályozás alapján történhet, ezért az ország területén kevesebb mint 10 cég foglalkozik a gyártással, köztük mi is.

Cégünk közvetlenül aszfalt gyártó vállalkozás, ez Önnek ár és időelőnyt is jelent– így első kézből, és többszörös rárakodott árrés tartalom nélkül, közvetlenül a gyártótól jut az aszfalthoz.

Önhöz megyünk, hisz számunkra a szállítás nem okoz problémát, mert speciális gépjármű parkkal rendelkezünk , ezért bármely vidéki felületkialakításban és járdaépítésben, így az Önében is- a segítségére tudunk lenni.


Öntött aszfalt