Telephely kátyúzás
A kátyúk a közutakon haladva is sok bosszúságot okozhatnak. Hogy mekkora “kátyúba” kerülünk és aztán mennyit kell áldoznunk az autószerelőknek nagyban befolyásolja, hogy milyen sebességgel hajtunk a kátyúba. Sokan szembesültünk már a kátyúveszéllyel, többen szenvedtünk már el ez miatt defektet, vagy költöttünk a gömbfejre, spirál rugóra, vagy az autó felfüggesztésére ezért kisebb nagyobb- de mindenesetre bosszantó összegeket. A kátyúk okozta kárért a közutakon a közút kezelőjétől kártérítést követelhetünk, ma már nagy eséllyel kaphatunk is.
Kátyúveszély a saját telephelyünkön…
Az időjárás nagyon kedvez a kátyú kialakulásnak. Sajnos, ez alól az Ön telephelyének aszfaltozott felületei sem kivételek. Ha a saját telephely kátyúi miatt történik a céges autókon meghibásodás, még a kártérítés reménye sem enyhít a bosszúságokon.
Új aszfalt, vagy kátyúzás?
Természetesen hosszútávon az új, minőségi aszfaltfelület kialakítását javasolnánk. De mi is tisztában vagyunk a jelenlegi helyzettel. Ezért a megoldás a kátyúzás- ebben tudunk mi Önnek a segítségére lenni.
Kátyúzás, de hogyan?
Fontos, hogy felmérjük a kátyúveszélyt az Ön telephelyén. Csak ezután tudunk érdemben ajánlatot is tenni a kátyúzásra is. Majd kijelöljük a kátyúkat és a felületet aszfaltvágóval körbe vágjuk. A rossz aszfaltot ill. bontási törmeléket mi elszállítjuk szabályos lerakodóhelyre- Önnek ezzel nem kell az idejét pazarolni. A kibontott aszfaltfelület vastagságától függően, ha szükséges beton alapot készítünk, majd a megfelelő vastagságú aszfaltot a kijelölt területre rádolgozzuk. Ezt az aszfaltozás technológiájától függően végezzük: hengerelt aszfaltnál 5-6 cm, míg öntött aszfaltnál 4-5 cm.
Mennyi ideig tart a kátyúzással a kátyú mentesítés?
Két módszerrel lehet kátyúzást végezni. Mi szélvágást alkalmazunk, így az aszfalt nem tud tovább terülni a szélvágott területnél- ezért ez a módszer tartósabb. Az ún. ideiglenes kátyúzás gyakorlatilag az aszfaltfelületen végzett aszfalt folt elhelyezése, mellyel a problémát nem oldottuk meg, de a kátyút átmenetileg eltakartuk.
A valódi megoldás természetesen az új aszfaltfelület létrehozása lenne és addig is a szélvágás eljárásával végzett kátyúzás..
Kátyúzás, Úthibák kezelése
Az aszfaltburkolaton keletkező leggyakoribb hiba a kátyúsodás. Különösen tél után lepik el az utakat a gumi- és felnigyilkos kátyúk: megfagy az asztaltba befolyó víz, egyre nőnek a repedések.
Cégünk tevékenységei közé tartozik a régi, elhasználódott aszfaltrétegek és betonozott felületek kátyúinak helyreállítása is.
Az úthibák kijavítása több módon is történhet:
-Tartós kátyúzás
-Ideiglenes kátyúzás, Téli kátyúzás
-Flekkezés
-Felületi bevonat építése
-Hézagjavítási technológia
Tartós kátyúzás:
Szabályos kátyúzás esetében a kátyú körül az aszfaltot vágjuk és bontjuk, majd tisztítás után a kátyú helyét bitumenemulzióval felületkezeljük. Ezt követően AC11-es aszfalttal melegen hengereljük, tömörítjük és lezárjuk.
Ideiglenes, téli kátyúzás:
Ha egy kátyú téli javítására van szükség, akkor a kátyúzás hidegaszfalttal történik, mivel ilyenkor a keverőtelepek nem üzemelnek.
Flekkezés:
Nyitott felületeket okozhat például a hibás tömörítési technológia vagy a rossz keverék-összetétel, mely esetben modern kötőanyag és zúzalékszóró segítségével felületi bevonatot képezünk.
Felületi bevonat építése:
A nagy területen keletkező nyitott felületeket felületi bevonat építésével korrigáljuk.
Hézagjavítási technológia:
A repedések megtisztítása és kiönthető méretre bővítése gyémánttárcsás marógéppel történik.